söndag 30 november 2008

Narcissist javisst!



Jag är narcissist. Det betyder att jag tycker om mig själv. Precis som Captain Kirk. Narcissism kan vara en sjukdom, och symptomen finns kategoriserade under DSM-IV-TR. Så nu vet du det!

Men jag undrar om sjukdomsklassificeringen kan vara en sån där fånig härskarteknik precis som homosexualitet och annat som förr ansågs sjukligt, men som idag dyrkas som en källa till kärlek. Kanske har även homosexualitet en gång funnits med i DSM-IV-TR?

Det finns förresten en blogg som heter Narcissist javisst. Hon är en ganska snygg tjej i Lund som gillar att slåss. Låter verkligen gravt narcissistiskt eller hur? Läge för lite DSM-IV-TR helt bestämt. I hennes profil kan man läsa vilka böcker och filmer hon gillar. Jag ser inget som har med rymdskepp eller Star Trek att göra. Hon har helt enkelt inte uppnått den nivå av upplysning och andlighet som jag själv har. Fast då har hon något att se fram emot!

Captain Kirk och hans besättning har räddat världen flera gånger. Filmkritiker har sagt att Captain Kirk inte är tillräckligt blygsam. Hur ska man kunna vara blygsam när man har räddat världen flera gånger om? Typiskt DSM-IV-TR.

Wikipedia: Narcissistisk personlighetsstörning

Star Trek Inspirational Posters

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen trekkie! Starwars gillar jag.
Dessutom är jag fulländad, inte "ganska".