måndag 7 maj 2012

Jag är utkonkurrerad



När jag blev intresserad av cykling som masstransport för drygt fem år sen var det fortfarande lite gulligt. Det fanns ingen trängselskatt i Stockholm och det fanns inga 20 000 lånecyklar i Paris. Times Square hade inte blivit fotgängarzon. Det fanns inget cycle chic.

Nu är mina åsikter så radikala och kontroversiella att de sammanfaller med, öh, DNs ledarsida. Jag vill speciellt peka på en pamflett av, ehm, centerpartiets borgarråd. Så ni förstår att jag verkligen är radikal.

Cykelbanor gynnar alla - DN Ledare
Sluta att se cyklisterna som trafikens svarta får - DN Debatt
Om cykeln ska vara ett konkurrenskraftigt transportmedel måste människor tillåtas att komma fram fort.

Dagens Nyheters cykelvecka - Cyklistbloggen

2 kommentarer:

Mike sa...

Flytta till Göteborg om du vill fortsätta vara radikal :-) Här frodas cyklisthatet och underblåses även av GPs gubbiga och bilfrälsta ledarsida! Ledord: "Göteborg är en bilstad"

patrick johansson sa...

Du var där när det började, Erik. Jag vill att du finns där när vi närmar oss "critical mass".

Fortsätt skriv.