torsdag 17 juni 2010

Mänsklig skala betyder cykelvänligt

På Yimby diskuteras termen "mänsklig skala". Är det ett kodord för villamattor, kastrerade höghus och omfattande biltrafik, eller betyder det i själva verket cykelvänlig bebyggelse?


Kool Saturday Kats. Foto Amsterdamize

Och vad associerar man med cykling egentligen? Är det bråttomfolk i rymddräkt som cyklar mitt framför fotgängare, eller är det eleganta, upplysta medborgare som gör staden till en positiv upplevelse?
Årets cykeltrend: Den kompetenta cyklisten!Cykelskola ICykelskola IICykelskola III


Foto Mikael Colville-Andersen. Copenhagen Cycle Chic

Se till att du syns. En stilig slips gör att andra trafikanter lägger märke till dig.


Glorious Cycle Saturday. Foto Amsterdamize


Love. Foto Amsterdamize


Foto © Elin Bandmann/Put the fun between your legs

"Ursäkta, jag såg dig inte". Nej det tror jag inte på, såna här cyklister lägger iaf jag märke till, heteronormativ som jag är.

Har jag frågat om lov för att visa bilderna? Jajemän det har jag...

Inga kommentarer: