tag:blogger.com,1999:blog-4428792757453520063.post8917135875737146215..comments2023-09-03T10:16:48.708-07:00Comments on Erik Sandblom: Fartgupp dåligt – man måste sakta nerErik Sandblomhttp://www.blogger.com/profile/14411108063216855210noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4428792757453520063.post-3743419285782645512008-12-11T02:57:00.000-08:002008-12-11T02:57:00.000-08:00Olle, som trafikant har jag naturligtvis inifrånpe...Olle, som trafikant har jag naturligtvis inifrånperspektiv.<BR/><BR/>Men tack för underhållningen.Erik Sandblomhttps://www.blogger.com/profile/14411108063216855210noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4428792757453520063.post-52506522209787683112008-12-11T02:04:00.000-08:002008-12-11T02:04:00.000-08:00Erik, felet med ditt resonemang är att du har ett ...Erik, felet med ditt resonemang är att du har ett utifrånperspektiv på den här frågan. Du väljer att ha en oförstående attityd eftersom problemet inte berör dig, du är ju bara cyklist.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4428792757453520063.post-44722287900358776822008-12-06T08:50:00.000-08:002008-12-06T08:50:00.000-08:00Det går nog inte argumentera mot experterna om att...Det går nog inte argumentera mot experterna om att Göteborg är säkrare, men jag skulle nog ändå vilja säga att Stockholms trafik är bättre. Stockholm har en högre andel som reser kollektivt och en högre andel som går och cyklar. Det gör staden mer levande, är bättre för klimatet. Tyvärr är det ofta dom som skadas. Man sitter ju trots allt säkrare inuti en bil än på en cykel på en väg som trafikeras av blandad trafik.Anonymousnoreply@blogger.com